Deel dit bericht op:

In oktober lanceert gemeente Haaltert een nieuw, gebruiksvriendelijk online reservatiesysteem voor gemeentelijke zalen, opvang, evenementen en materialen. De afkorting van die vier zaken vormt de naam ZOEM.

Tot nu toe werden de reservaties en inschrijvingen van de gemeente grotendeels via het E-loket op de website georganiseerd. Maar nu is er ZOEM, een website waar zowel verenigingen als inwoners hun aanvragen volledig digitaal kunnen doen.

Voorlopig zijn het enkel de verenigingen en andere organisaties die met ZOEM werken voor reservaties van zalen en materiaal. Vanaf januari 2018 kan iedereen erop terecht voor het reserveren van opvang, sportkampen en gemeentelijke materialen, zoals een parkeerverbod.

Zalen en materialen
Voorlopig maken we enkel gebruik van ZOEM voor de reservatie van gemeentelijke zalen (met uitzondering van de sporthal) en materiaal voor verenigingen en organisaties. In ZOEM zullen verenigingen 24 uur op 24 online kunnen zien welke zalen wanneer beschikbaar zijn. In één beweging kunnen ook de nodige materialen aangevraagd worden zoals tafels en stoelen, podiumelementen, …

Ook de afhandeling van de reservatie verloopt via het systeem. Zo worden verenigingen via mail op de hoogte gebracht van de goedkeuring van hun aanvraag. In ZOEM kunnen ze ten allen tijde bekijken wat de status is van hun aanvraag.

Reservatieaanvragen voor de sporthal gebeuren pas vanaf 1 januari 2018 via ZOEM.

Opvang
De inschrijvingen voor IBO De Pagadder, de kleuterwerking, de speelpleinwerking en de sportkampen verlopen vanaf 2018 volledig via ZOEM. Vanaf 1 januari kunnen ouders een profiel aanmaken, waarmee ze kunnen inloggen om hun kind in te schrijven.

De inschrijvingsmomenten van De Pagadder, de kleuterwerking, de speelpleinwerking én de sportkampen worden ook gegroepeerd vanaf 2018. Tijdens die drie inschrijfmomenten (per groep) zal je alle kinderen van hetzelfde gezin simultaan kunnen inschrijven voor De Pagadder, de kleuterwerking, de speelpleinwerking en de sportkampen. Je ziet ook op ieder moment hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn of het item volzet is.

Inschrijfmomenten
Groep 1: kinderen waarvan één van de ouders gedomicilieerd is in Haaltert.
• Donderdag 11 januari 2018 voor de krokusvakantie en de paasvakantie
• Donderdag 3 mei 2018 voor de zomervakantie
• Donderdag 20 september 2018 voor de herfstvakantie en de kerstvakantie

Groep 2:
Voor De Pagadder, de kleuterwerking, de speelpleinwerking: kinderen die niet in Haaltert wonen, maar er wel naar school gaan.
Voor de sportkampen: voor iedereen, Haaltenaren en niet-Haaltenaren.
• Maandag 15 januari 2018 voor de krokusvakantie en de paasvakantie
• Maandag 7 mei 2018 voor de zomervakantie
• Maandag 24 september 2018 voor de herfstvakantie en de kerstvakantie

Evenementen
In de loop van 2018 zal het luik evenementen ook in gebruik worden genomen door o.a. de bibliotheek en dienst Cultuur. Dan zal je ook kunnen inschrijven en betalen via ZOEM voor activiteiten in Haaltert.

Lancering
Op 10 en 12 oktober werden al twee infosessies georganiseerd voor de Haaltertse verenigingen en organisaties om hen te tonen hoe ze kunnen werken met ZOEM. Vanaf vrijdag 13 oktober 2017 vind je op www.haaltert.be/ZOEM de praktische info over ZOEM voor verenigingen en de link naar het systeem. Heb je vragen over dat deel van ZOEM, neem dan contact op met dienst Cultuur: 053 85 86 34, cultuur@haaltert.be.

Naargelang de verschillende functies online komen, zullen de andere doelgroepen geïnformeerd worden via verschillende kanalen.

Hou ook de komende infobladen in het oog. Daarin zal je ook geïnformeerd worden over het gebruik van ZOEM.

Redactie AtomTV

Bekijk al de berichten